Átvert, megkárosított egy EU országbeli cég? Itt a megoldás!

Átvert, megkárosított egy EU országbeli cég? Itt a megoldás!

Képzeld el, hogy egy szlovák, bolgár vagy lengyel cég, amelynek weboldalát “.hu” végződéssel látod, előbb ígéretekkel halmoz el, aztán pedig eltűnik a háttérben. Az e-mailekre nem válaszol, a telefonok kicsörögnek, de senki sem veszi fel. Rájössz, hogy valójában egy „bürokrata szellemvasút” került eléd, és te csak magyarul beszélsz. Mit tehetsz? Nyugalom, van megoldás, legalább is úgy gondoljuk, az amit a hivatalos szervek elénk tárnak, az üzemképes!

Amennyiben még sem az, tehát nem működsik, nem az történik amit remélnél te is vagy mi is, akkor kérjük írd meg nekünk, hogy mi nem működött és abból is írunk egy újabb cikket mint okfejtés.

Lássuk, hogyan haladjunk végig egy Európai Uniós országból származó cég esetében akinek .hu a domainja és még át is vert bennünket vagy hanyagul kezeli a fogyasztói jogainkat.

Első lépés: Bizonyítsuk az igazunkat!

  1. Gyűjtsük össze az összes bizonyítékot!
    • Rendelési visszaigazolás? Pipa.
    • Számla? Megvan.
    • E-mailek, ahol még szívecskéztek is a rendelésnél? Mentve!
  2. Küső forrásokat is ellenőrizz!
    • Használd a WHOIS keresőt a domain tulajdonosának ellenőrzésére: domain.hu.
    • Ellenőrizd a szlovák cégjegyzéket, mert az ottani s.r.o.-k nem rejtőzködnek örökre. Látogass el ide: orsr.sk.

Második lépés: Fogalmazz egy hivatallos levelet!

Írj egy hivatalos levelet!

  • Mondjuk ki és írjuk le: “Kedves XY Kft., a rendelésem egy álom volt, de a teljesítése egy rémálom.”
  • Követeljük meg a megoldást 14 napon belül. Ha nem reagálnak, még jöhet az ütõkártyánk.
  • Használjuk az aláírás helyett ezt: “Egy dühlött magyar fogyasztó, akinek jogai vannak.”

Harmadik lépés: Hívd be az ECC nemzeti csapatát aki az EU fogyasztóit védik!

„ECC? Mi ez, valami titkosügynökség?” Nem, de majdnem! Ők a mi magyar “megmentőink” ha minden igaz.

Az Európai Fogyasztói Központ Magyarország az a hely, ahol a határokon átnyúló fogyasztói panaszokat komolyan veszik.

  • Elérhetőség: magyarefk.hu
  • Telefonszám: +36 1 459 4832
  • E-mail: info@magyarefk.hu
    PanaszbejelentésPanasza van egy európai uniós, izlandi, norvég vagy egyesült királyságbeli vállalkozással szemben? Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?
    Panaszbejelentés: Panasza van egy európai uniós, izlandi, norvég vagy egyesült királyságbeli vállalkozással szemben?
    Reklamált már közvetlenül a vállalkozásnál, de nem járt sikerrel?

     

Hogyan működnek?

  1. Bejelented a panaszt.  ( a fő kérdés, hogyan is teszed, hiszen a ECCNET-HU@ec.europa.eu -email címre, úgy ahogy van, megküldöd)
    (Az, hogy ez hogyan történik? Hát a jó ég tudja, de ahogy egy levélnél tennéd nagyjából.Se forma, se tájékoztató. Ahogy esik úgy… )A weboldalat átvizsgáltuk annak cáljából, hogy mikor történt adatmódosítás rajta. Az oldal utolsó módosításának dátuma a weboldal forráskódjában található “last-modified” meta tag alapján: 2023. június 15. Az eltelt idő óta 1 tucat fogyasztóvédelmi szabály változott.
    Ennek ismeretében van némi aggodalom bennük, hogy miként is fog működni a panaszunk ha beadjuk, de a remény nevű hal meg utoljára – ahogy mondjuk. Ezérti s kérünk, ha nem működik, nem teszi ka dolgukat akkor azonnal jelezd ezt nekünk is. )
  2. Ők közvetlenül kapcsolatba lépnek az illető céggel.
  3. Segítenek neked anélkül, hogy elvesznél a szlovák nyelvtani csavarokban.

Negyedik lépés: Hívd segítségül az ODR platformot!

Az Online Dispute Resolution (ODR) platform egy digitális megoldókulcs.

Ez olyan, mintha online tanácsadóba lépnél, csak itt a végén még az összeget is visszakapod.

Hogyan használd?

  1. Regisztrálj az ODR portálon.
  2. Add meg a panasz részleteit.
  3. Az ODR automatikusan értesíti a kereskedőt.
  4. Egy alternatív vitarendezési testület (ADR) segít, hogy a vita békésen megoldódjék.

Ötödik lépés: Használd a domain.hu domain keresőjét

Ha még mindig nem találtad meg a megoldást, tudd meg, kié a domain!

  • Menj a domain.hu oldalra.
  • Ellenőrizd, hogy „milyen ördög táncához” regisztrálták a weboldalt.
  • Ha szabálytalanságot látsz, tegyél panaszt a magyar domain-kezelőnél.
    ( igaz ettől nem lesz pénzed és nem térül meg a károd, de mások lehet, pont miattad kerülik el a kárt.)

    A magyar domain-szabályozás nem kínál közvetlen védelmet a fogyasztók számára.

    Ennek okán, ha egy domain mögötti weboldal káros tevékenységet folytat, a fogyasztónak más jogi és hatósági utakat kell keresnie.
    A valódi megoldás az lenne, ha a szabályozás integrálná a fogyasztóvédelmi szempontokat, vagy szorosabb együttműködés jönne létre a domain-kezelők és a hatóságok között.

    Hogyan érvényesíthetők a fogyasztói jogok a domain nevet illetően?

    Ha egy domain név mögött álló weboldal károsítja a fogyasztót, a következő lépések lehetnek relevánsak:

    1. Bejelentés a hatóságoknak:
      • Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH): Ha a domain regisztráció vagy használat szabálytalanságát gyanítod.
      • Gazdasági Versenyhivatal (GVH): Ha megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot tapasztalsz.
    2. Panasz a domain-regisztrátornál:
      • A domain regisztrátornak jelezhető, ha az igénylő nyilvánvalóan megszegte a szabályzatot vagy csalárd módon használja a domaint. Ez azonban csak a domain letiltásához vezethet, nem a kártérítéshez és azt is Bírósági végzéssel kell elérni.
    3. Fogyasztóvédelmi panasz:
      • A fogyasztóvédelmi hatóságnál lehet panaszt tenni, ha a weboldal csalárd tevékenysége fogyasztói jogokat sért de ez hosszadalmas és lassú, a károd szabálysértési érték esetén lehet el is évül. 6 hónap és huss…
        Bár ha többen lettetek átverve akkor büntető ügyet lehet életre hívni, ebben mi is tudunk segítőként támogatni.
    4. Bírósági eljárás:
      • Ha kár érte a fogyasztót, polgári peres eljárást lehet indítani. Ez hosszadalmas és költséges, de néha az egyetlen út a kár megtérítésére. Amennyiben pedig többeket ért kár, össze is tudjuk fogni az ügyet.

Utolsó mentõöv: Jogi lépések és a közösségünk ereje

Ha minden szél ellenére sem sikerül visszaszerezni a pénzed, akkor itt az ideje, hogy szakértőkhöz fordulj:

  • Fogyasztóvédelmi Hatóság: Ők talán még nem unják a szlovák panaszok rögzítését.
  • Ügyvéd: „Elő a nagyágyúval” jelige alatt indulhat a bírósági per.

Happy End vagy folytatás? A te sztorid dönti el de mi itt vagyunk veled

Ne hagyd, hogy a hódító EU-s cégek egy rossz napod készítői legyenek!

A megoldások itt vannak, csak használd őket, és ne feledd: a humor az egyik legjobb fegyver a bürókrácia elleni harcban. Készülj fel, és mentsd meg a pénzed egy nevetéssel!

GDPR cookie-hoz való hozzájárulás a Real Cookie Bannerral