Blog és HIREK

A kamuwebshopok.hu preventív közösség blogja. Ne engedd magad átverni, megkárosítani.

A CSALÁS tényállásának bizonyítása LEBEBER-BDRYMS.COM-PETA ügyekben

Az utóbbi időszakban a LEBEBER-BYDRIMS elnevezésű online webshop körül számos panasz érkezett a vásárlók részéről, amely alapján egyértelműen csalásra utaló jelek mutatkoznak. Az alábbi cikkben részletesen bemutatjuk, hogy a csalás törvényi tényállása hogyan állapítható meg ebben az ügyben….

Tovább…

Felhívás: LINEOSHOP.HU = TOPSTOP.HU = LALLURE.HU = GUAVASHOP.HU = PEACHYSTORE.HU = BELLESTORE.HU

Figyelmeztetés minden internetező számára!

🚨 Riasztás: Váratlan csomagok érkezése – Körültekintés szükséges! 🚨

Ha Ön olyan csomagot kapott az alábbi weboldalakról, amelyet nem rendelt:

LINEOSHOP.HU
TOPSTOP.HU
LALLURE.HU
GUAVASHOP.HU
PEACHYSTORE.HU
BELLESTORE.HU
MALL.HU
… és nem is tudja, hogy miért érkezett, azonnal jelentkezzen! Ezek a weboldalak a NEXTLEVEL, SPLETNA PRODAJA, D.O.O. szervezet alatt működnek, mely szlovén cég adószáma: SI24280151, telefonszáma: +386.31715386….

Tovább…

Kamu és átverés STATISZTIKA 2. a KamuWebshopok.hu -tól

A KamuWebshopok.hu legújabb felmérése feltárja, hogy a webshop csalások nemcsak szaporodnak, de egyre nagyobb anyagi károkat is okoznak neked. A jelentés elemzi a csalások elkövetési értékének növekedését, különös tekintettel a 10.000 és 25.000 forint közötti károkra, amelyek a leggyakoribbak. Kiemelt figyelmet fordítunk a LEBEBER nevű KAMU – ÁTVERŐS oldalak ellen indított büntetőeljárásra, ami egy jelentős előrelépés a kiberbűnözés elleni harcunkban és a KamuWebshopok.hu Preventív közösség nagy előrelépésként könyveli el, eredményei között.

Olvasd el cikkünket, hogy megértsd, milyen veszélyek leselkednek rád az online vásárlás során, és hogyan védekezhetsz a legjobban a csalások ellen. Ismerd meg, melyik logisztikai szolgáltatók játszanak szerepet a csalásokban, és milyen lépéseket tehetsz, ha te is áldozattá váltál.

Cikkünkben minden szükséges információt megtalálsz, hogy biztonságban tartsd magad és a pénzed az online térben. Ne hagyd, hogy átverjenek – legyél tájékozott!…

Tovább…

Kamu webshopok és átverős oldalak: STATISZTIKA

Számos esetben a hatóságok előtt nehéz azt bizonyítani, hogy hányan vannak abban a cipőben amiben mi vagyunk. A Rendőrség, Ügyészség, egyéb hatóság előtt, az ember sokkal jobban és felkészültebben érezheti magát, ha adatok birtokában állítja a sérelmét. A sértettek, akikből itt bőséges számú akad, a feljelentés során, azon túl, hogy Önmaguk ügyében bizonyítékokat gyűjtenek, a közben, másokhoz hasonlóan, szeretnék ha érdemben nyomoznának az ügyünkben. Az eljárástól mindenki azt várja, hogy kára megtérül részben vagy egészben és az aki neki kárt okozott, az a hatósági intézkedés hatására befjezi ezt a cselekmény elkövetést. Ezen túl pedig azt reméljük, hogy megregulázza a hatóság az elkövetőt és elmegy a kedve a jövőbeni bűnelkövetéstől.  Ezt a fajta küzfelmes folyamatot fogjuk bemutatni most, cikkünkben. …

Tovább…

KamuWebshopok és az MPL megkeresés utáni felpörgés

Az átverésen túl – Egy logisztikai cég dilemma a csalások árnyékában. Egyre növekvő probléma a logisztikai iparban a csaló feladók elleni küzdelem. A legújabb fejlemények szerint egy nagy logisztikai cég havonta közel 20 000 csomag kiszállítását végzi, de ezek közül több ezer esetében érkeznek panaszok a csomagok tartalmára. A cég, amely tudomást szerzett a folyamatban lévő átverésekről, még mindig továbbítja a címzettek pénzét a kérdéses feladóknak. Ez felveti a kérdést: Meddig terjed a logisztikai vállalatok felelőssége, és miként kezelhetik a csalárd feladókkal szembeni kötelezettségeiket anélkül, hogy maguk is részesévé válnának a tisztességtelen gyakorlatoknak?

A témát átfogóan elemző cikkünkben részletesen kitérünk a Polgári Törvénykönyv 1:3. § és 1:4. § szakaszainak relevanciájára, melyek a jóhiszeműség és tisztesség elveit, valamint az elvárható magatartás követelményeit szabályozzák. Megvizsgáljuk, hogy a logisztikai cégek milyen jogi és etikai kihívásokkal néznek szembe, amikor az ügyfelek védelmében lépniük kell a csaló feladókkal szemben.

A cikk továbbá bemutat néhány lehetséges megoldást és óvintézkedést, amelyeket a logisztikai cégek bevezethetnek annak érdekében, hogy csökkentsék a csalások kockázatát és megvédjék ügyfeleiket. Az olvasók betekintést nyerhetnek abba, hogyan lehet egyensúlyozni a hatékony üzleti működés és a fogyasztóvédelem között ebben a bonyolult jogi és morális tájképben….

Tovább…

Európai Uniós Online Vitarendezési Platform – OVP : hogyan és miként működik

Az EU Online Vitarendezési Platformja – Innovatív Megoldás a Fogyasztói Viták Kezelésére

Az Európai Unió új kezdeményezése, az online vitarendezési platform (OVR) a fogyasztók és kereskedők közötti internetes vásárlásokból eredő viták gyors és hatékony kezelését teszi lehetővé. Az egységes digitális ablakon keresztül, a felhasználók egyszerűen, pár kattintással kezdeményezhetik a vitarendezési folyamatot, amely jelentős idő- és költségmegtakarítást ígér mindkét fél számára.

Věra Jourová, az EU jogérvényesülésért, fogyasztópolitikáért és a nemek közötti esélyegyenlőségért felelős biztosa szerint a platform nem csak hatékony, hanem növeli a fogyasztói bizalmat az internetes vásárlások terén, elősegítve az európai digitális egységes piac fejlődését. A platform többnyelvű kialakítása és az online teljes körű vitarendezési lehetőség különösen előnyös a határokon átnyúló ügyletek esetén, hiszen minden uniós tagállamból érkező fél számára érthető és hozzáférhető….

Tovább…

Miért vannak veszélyben az 50 felettiek az Interneten?

Egy friss brit kutatás szerint az 50 év felettiek jelentős része fél attól, hogy felvegye a telefont vagy kinyissa az ajtaját, mert csalás áldozatává válhat. A magyar közösség számára ez különösen releváns, hiszen hasonló kockázatokkal nézünk szembe. Cikkünkben bemutatjuk, hogy az idősebb korosztály miért és hogyan válik gyakran csalások célpontjává, és milyen lépéseket tehetünk a megelőzés érdekében. Oktatás, közösségi támogatás és a legfrissebb biztonsági tippek segíthetnek megóvni őket az online veszélyektől. Ez az ajánló összefoglalja a probléma lényegét és felhívja a figyelmet a megelőzés fontosságára….

Tovább…

HOGYAN LEHET, HOGY AZ MPL  nyer, a KÍNAI csaló pedig az azonosíthatatlan feladó, csomag, cég háttérrel több száz Magyar Állampolgárt verhet át?

A cikkben említett próbálkozások a csalók leleplezésére és a rendőrségi feljelentések kudarca rávilágítanak a bürokrácia és a rendszeri akadályokra, amelyek megnehezítik a csalások hatékony kezelését. Ez különösen frusztráló lehet az áldozatok számára, akik gyakran érzik úgy, hogy nincs hová fordulniuk segítségért.

A cikk felhívja a figyelmet arra, hogy a megoldás nem pusztán idő kérdése, hanem aktív együttműködésre és intézkedésekre van szükség az MPL, a károsultak és a hatóságok részéről. Az általad felvetett javaslatok, mint például az MPL és a sértettek közötti kooperáció, fontos lépések lehetnek a probléma kezelésében….

Tovább…

Hogyan jelentsd fel a CSALÓ és ÁTVERŐS weboldalt

Hogyan jelentsd fel a CSALÓ és ÁTVERŐS weboldalt aki neked kárt okozott úgy, hogy a Rendőrség NE UTASÍTSA el a feljelentésedet!

Hogyan jelentsd fel a CSALÓ és ÁTVERŐS weboldalt aki neked kárt okozott úgy, hogy a Rendőrség NE UTASÍTSA el a feljelentésedet ?…

Tovább…

A hívószám kijelzés hamisítása – más néven „spoofing” – egyre több veszélyt jelent!

A hívószám kijelzés hamisítása: Ne hagyja, hogy az átverés áldozatává váljon. A digitális korban élve egyre több kihívással kell szembenéznünk, amelyek közül egyik sem veszélyesebb, mint a hívószám kijelzés hamisítása. Ez a csalási forma, más néven „spoofing”, nemcsak a technológiát használja fel az áldozatok megtévesztésére, hanem az emberi psziché mélyebb rétegeit is célba veszi. Az újgenerációs telefonos és SMS csalások egyre bonyolultabbá és veszélyesebbé válnak, szinte észrevétlenül fonódnak bele életünkbe, fenyegetve biztonságunkat és pénzügyi stabilitásunkat….

Tovább…

GDPR cookie-hoz való hozzájárulás a Real Cookie Bannerral