Packeta botrány: Több mint 1000 károsult, a cég mégis mossa kezeit:Károsultak csatlakozzatok!
Kinek az érdeke 1000 fölötti embertársunk cimkéjét elbénázni és miért történik mind ez? – lássuk előbb a szarkasztikus teóriákat és aztán lássuk azok véleményét akik személyesen érintettek… Nos, kezdjük azzal, hogy a káosz minden rendszer lelke, nem? Lássuk tehát, kik állhatnak a címkecsere „kreatív művészei” mögött, és miért lehet éppen 1100 csomag az ideális szám az összevisszaság szimfóniájához.
Hány napon át és hány hanyag futár kell egy ekkora hibához?
A 1100 hiba létrejöhetett percenkénti csomag felvétel kezelés mellett például:
- 2-4 futár által 1 nap alatt, ha szándékosan figyelmetlenek voltak.
- 5-10 futár által több nap alatt, ha napi néhány hibát követtek el.
- Ha ez egy többnapos, szélesebb munkafolyamat hibája, akkor valószínűbb, hogy rendszerszintű problémáról vagy a dolgozók tömeges képzetlenségéről van szó.
Matematikailag akár legalább 2 ember szisztematikussága, de akár 10 hanyag futár, módszeres hanyagsága ( akár szándékos tette) és a felvételi kóddal történő, egyszerre nyitott fiókokkal okozott, keveredős, cimkézős csomagfelvétele is okozhat ekkora káoszt.
Még is ki okozhatta ezt a káoszt a Packeta rendszerében?
Az elégedetlen futárok szakszervezete?
El tudod képzelni, hogy egy marék futár, akiket az ügyfélszolgálati telefonokért cserébe még minimális bónusz sem illet meg, úgy dönt, hogy egy kis kárörömöt csempész a mindennapjaiba? Azért ragasztanak fel más címkéket, mert:A gép mindent kibír, a rendszer úgyis elviszi a balhét. Ez az aprócska lázadás az ő „csak azért is” forradalmuk.
Szarkasztikus realitás: Ki más állna neki önszántából „Eredetileg Zsófi kapja, de küldjük inkább Bélának” projektet futtatni, csak hogy lássa, ahogy más is szenved?
A nagy összeesküvés? Versenytársak, akik csomagokra vadásznak
Az Amazon, a DHL, a Foxpost vagy bármely más logisztikai cég titkos megbízottjai lehetnek a ludasok. Miért? Mert a Packeta „szép reményű versenytárs” volt. Ha pár tucat ügyfél elpártol, az üzleti környezetben ez már „hivatalos győzelem”? Lehet ez is? „Nézd, anyu, én vagyok a piacvezető!” A chaos marketing (igen, létezik ilyen): Rossz hírverés a Packetának, más cégek profitálnak a bizalmi válságból.
Adathalászok?A digitális kukkolók új generációja
Tudjuk, hogy adat az új arany. Ha pedig hozzáférsz egy logisztikai adatbázishoz, a címkézés manipulálása olyan, mint egy aranybánya feltárása. „Béla rendelt egy iPhone-t? Most már tudjuk, hova küldjük!” Telefon- és e-mail-adatokkal könnyű célzott hirdetéseket lőni, vagy éppen spammelni, netán pár kétes szándékú webshophoz becsalni.
Belülről jövő szabotázs? A nagy céges bosszúhadjárat
Minden cégnél van egy elégedetlen dolgozó vagy egy „burnout” közeli menedzser, aki a harmadik sikertelen béremelési kérelme után elkezdi:„Nézzük, mit bír ki ez a logisztikai rendszer!” „Ha én nem megyek nyaralni, a csomagok sem érnek célba!” Egy jól elhelyezett címkecsere és voilá: káosz, reklamációk, és persze a „vezetőségnek fáj a feje.” Őrület, nem?
A káosz önjelölt művészei? Senkinek nincs értelmes oka, de azért megcsinálják
Talán valaki csak unatkozott. Mert mi lehet izgalmasabb, mint 1100 csomagot átrendezni és várni, hogy a reklamációs roham hogyan dönti le a rendszert? „Az élet szürke? Tegyük érdekesebbé egy kis szándékos hibával!”
A valószínű motivációk összegzése avagy kinek állhat érdekében a Packeta botrány?
- Pénzügyi haszonszerzés, ha a csomagok értékes tartalmát célzottan más címre irányítják. Na de ki nyer csak a káoszon? Ak irendelt 5000Ft os csomagot és lett 100ezres?
Az meg ugyebár tudjuk, hogy jogtalan haszonszerzés, sikkasztás…stb. szóval büntető jogi kockázatot is vállaló csomag keverők? - Lejáratási kampány egy versenytárs részéről, amely csökkenti a Packeta iránti bizalmat. Ez megszokott, a piacon ismert volt már rá példa nem is egyszer.
- Egyéni szabotázs vagy bosszú belső dolgozók részéről, akik elégedetlenek a munkakörülményeikkel? – Hát azért itt komoly és összeszedett csapat kell 1100x os káoszhoz!
- Vagy egyszerűen csak egy kis anarchia a hétköznapok monotóniájában? – ez megint olyan ami szoftver belső vagy szoftver beavatkozás után külső hatásra…
1100 csomag szándékos címkecseréje nem egyszerű adminisztrációs hiba, hanem egy átgondolt és szisztematikus cselekmény!
- Lejáratás: Versenytársak, akik a Packeta gyengítésében érdekeltek vagy ipari kémkedés
- Lopás: Harmadik felek vagy belső dolgozók, akik értékes csomagokat irányítanak magukhoz.
- Szabotázs: Elégedetlen dolgozók, akik káoszt akarnak okozni.
- Emberi tényező a balfék informatikus: Erre van igazán kicsi esély, de a remény hal meg utoljára….
A Packeta hiába dugja fejét a homokba a károsultak száma egyre csak nő a tények pedig előbb mint utobb, ki fognak derülni.
Mi is az a Packeta botrány? Valami kémfilmre hasonlító, félrebeszélés tengerből álló, hatalmas logisztikai botrány. Több mint 1000 károsult és a Packeta mégis mossa kezeit: Eltűnt csomagok és dühös vásárlók – A Packeta problémái országos vihart kavarnak. A Packeta még is mint ha térben és időben máshol lenne mint azok akik a csomagjaikat keresik már hetek óta. Egyre többen és egyre idegesebben, ráadásul tanácstalanul. A probléma megoldásért kiállt és lássuk be: az évé végi pihengetésben az emberek irányába mutató média hírveregetésen túl, sehol egy karnyújtásnyi segítség.
A magyarországi csomagküldő piacon már jó ideje jelen lévő Packeta neve korábban egyet jelentett a gyors és hatékony kiszállítással. Az utóbbi időben azonban médiabotányok sorozata rázta meg a vállalatot: eltűnt csomagok, összecserélt küldemények, és ügyfélszolgálati nehezen elérhető reakciók miatt több mint 1000 károsult emelte fel hangját országszerte. A probléma mérete már túplépte a mindennapi panaszokat: egyre több ember keresi a jogorvoslati lehetőségeket és együttes fellépést szervezne.
A Packeta problémáinak háttere a Packeta állítása szerint
Az összeomlás középpontjában a Packeta által kezelt csomagmennyiség drasztikus növekedése áll, szól a Packeta média felé irányuló narratívája. A vállalat összefogása olyan nagy platformokkal, mint a Temu és a Vinted, hatalmas logisztikai kihívást jelentett, szól a terhelésről és annak okáról elterjed válaszuk.
Ennek következtében:
- Előre nem látott terhelés: A megnövekedett csomagszám felkészültetlenül érte a rendszert. Ez a folyamat később csomagok eltűnéséhez, összekeverődéséhez vezetett.
- Gyenge úgyfélszolgálat: Az ügyfélszolgálati munkatársak elérhetetlensége és a megfelelő információk hiánya tovább fokozta az ügyfelek elkeseredését.
- Egyes üzemek hibái: Az Ezred utcai központban történő keveredések kulcsszerepet játszottak a problémák elhúrcolásában.
Ebből mi webshop vásárlók azt érzékeljük, hogy a csomagunk soha nem érkezik meg, de legalább van okunk idegeskedni, elkeseredni és tehetetlenül szemlélni a szemünkbe öntött átlátszó választ a Packeta részéről. Lévén, hogy az emberek közben panaszkodnak. Panaszkodnak a Packetara és panaszkodnak a háttérre.
Károsultak történetei
A Packeta Hungary Károsultak Facebook-csoportjában napi szinten érkeznek beszámolók a felháborodott vásárlóktól. Az alábbiakban néhány megrázó példa következik:
- Barbara: „Már azt írták, hogy eltűnt az Ezred utcából, nem jutott el az átvevőhelyre.” Az egykori optimizmus mostanra teljesen alásózódott: „Van egy Vinted-rendelésem is, ami szintén Packeta. Későn vettem észre, és az sem mozdul egy ideje.”
- Dávid: „Nekem eltűnt a csomagom, rendőrséggel fenyegettem meg őket, és egy hét múlva hívtak, hogy meglett. De azóta a „controlling vizsgálja”, és csomag még most sincs sehol.”
- Krisztina: „December 20-án a Packeta szerint valaki átvette a lányom csomagját, de mi csak egy áttévesztett küldeményt kaptunk helyette. A saját csomagunkban egy díóba rejtett kis madár volt, amit az összekeveredett áru miatt adtunk le egy felvevőpontban.”
- Tuba: „Kaptam 2 liter tökmagolajat két lázmérő helyett. Visszaküldtem a központi címre, de azóta sem kaptam meg a megfelelő csomagot.”
Egyik panasz a másik után és még sem történik semmi, a Packeta nem tudja a problémát megfelelően kezelni és láthatóan nem is akarja, mert mint kiderült: nemzetközi területen is nyakig ülnek a szószban és a panaszokban.
A nemzetközi piacon is panaszokban úszik a Packeta
A Packeta problémái nem korlátozódnak Magyarországra. Csehországban, ahol a vállalat anyacége, a Zásilkovna található, hasonló panaszokat jelentettek. Németországban és Szlovákiában is megjelentek panaszok, amelyeket az alábbiak szerint kezeltek:
- Csehország: Az ügyfelek sikeresen nyújthattak be panaszokat helyi fogyasztóvédelmi szervekhez, amely hatékony nyomást gyakorolt a cégre.
- Németország: A logisztikai folyamatok átláthatóbbá tételét követelő vállalati szabályozások megvalósításával igyekeztek megnyugtatni a fogyasztókat.
- Szlovákia: Egy helyi bírósági élvonalbeli Ügy képes volt precedenst teremteni, ami gyors kárrendezésre kényszerítette a Packetát.
Mit tehetnek a magyar károsultak?
A fogyasztóvédelmi jogszabályok szerint a következő lehetőségek állnak rendelkezésünkre és ez bizony hosszadalmas és akár megoldás nélküli is.
- Fogyasztóvédelmi Hatósághoz fordulás: Panasz benyújtása az illetékes fogyasztóvédelmi szerveknél, ahol ingyenes vizsgálat indulhat.
- Rendőrségi bejelentés: Ha a csomag nagy értékű, lopás vagy hûtlen kezelés gyanúja esetén.
- Polgári peres eljárás: Kártérítési igények benyújtása a Packeta ellen.
- Közös fellépés: Csoportos kereset benyújtása, amely erősebb jogi pozíciót biztosíthat a károsultak számára.
A Packeta-botány nem csak egyes emberek gondja, hanem egy olyan probléma, amely rávilágít a csomagküldő piac rendszerszintű hiányosságaira. Ezért fontos, hogy az érintettek összefogjanak, és együttesen lépjenek fel a megoldás érdekében.
Amikor a PACKETA károsultak CHAT-et maga az ADMIN korlátozza?
Jól láthatóan a PACKETA károsultak ügyében létrehozott közösségi CHAt-et maga az ADMIN is elkezdte Önkényesen használni és nem a megoldást keresi csak a tömeget gyűjti, majd szabályosan szankcionálja a vélemény és megoldás felvetéseket. Ezért éreztük szükségesnek ennek a cikknek a megirását és a feltett kérdésekre adott válaszok alapján egy teóriát is felállítottunk, valójában mi lehet az oka a Packeta ügynek.
A célunk mert webes rendelésekről van szó, hogy a károsultak ügyei megoldásra jussanak. Ennek érdekében mi, szisztematikusan is képesek vagyunk ebben támogató segitséget nyújtani, perközösséget vagyközösségi érdekérvényesítő megoldást is életre hívni.
Csatlakozz a károsultak közösségéhez itt: [KamuWebshopok.hu Facebook-csoport].
Oszd meg tapasztalataidat, csatlakozz a csoporthoz, és lépjünk fel együtt a jogaink érdekében!