
ONLINE BANKRABLÁS
🔴 12 órája történt egy ONLINE BANKRABLÁS
Egy család 6,5 millió forintja eltűnt. Egy gombnyomással. Egy név nélküli, arctalan számlára.
Azt gondolod, hogy veled ez nem történhet meg?
Úgy érzed, te figyelsz a biztonsági beállításokra? Mindig gyanakszol, ha furcsa SMS jön? Nem kattintasz linkre, nem adod ki a jelszavad?
Azt hitted, elég okos vagy, hogy megvéd magad.
Mi is ezt hittük. Aztán jött egy nap, amikor mindez egy barátunkkal megtörtént.
Hiába beszélünk naponta barátként, erre nem lehet felkészülni.
A történet, amit a saját szemünkkel láttunk
Tegnap, 2025. április 24-én Imre bankszámlájára megérkezett a Fundamenta megtakarítása. Öröm, megkönnyebbülés, jövőtervezés.
Pár óra múlva: egy SMS. „Az Ön számlájáról 6 500 000 forint utalást teljesítettünk.”
Imre csak állt, elsápadt. Hívta Anitát, a feleségét aki remegve próbált belépni a netbankba. Nem ment. Második próbálkozásra sem.
Átváltott mobilnetre – és akkor meglátta:Minusz 6.500.000 forint.
Kedvezményezett: Nédó Ruben Mánuel.
Sosem hallottak róla. Soha nem látták.
Azonnal hívták a Rendőrséget és minket segíteni
Rohantunk. A rendőrséget is értesítették. Mi tíz perccel korábban érkeztünk, mint a rendőrök.
Anita közben lefotózott mindent, amit csak lehetett – belépésképernyőt, tranzakcióazonosítót, kedvezményezett nevét, bankszámlaszámot.
Kiderült: az MBH Bank fiókjából ment el a pénz, és a K&H Bank fogadta – egy magánszemély számláján, teljesen akadály nélkül.

A dokumentált adatok:
-
Tranzakcióazonosító: 2408917737
-
Terhelés dátuma: 2025.04.24.
-
Összeg: 6 500 000 Ft
-
Kedvezményezett: Nédó Ruben Mánuel
-
Számlaszám: HU04 1041 0400 0000 0100 5493 3694
-
SWIFT/BIC: OKHBHUHB (K&H Bank)
Kutattunk tovább – Ki ez az ember?
Egy online könyvtári adat alapján kiderült:
Egy Nédó Ruben Mánuel nevű személy 2003 novemberében született Kunszentmiklóson.
Anyja neve: Lakatos Gizella Veronika.
Más ilyen nevű személy – lakcím, cégadat, közösségi profil – sehol, semmilyen más adatbázisban nem található.

Anita néhány órával később arról is értesült: A pénzt a fogadó fél már tovább is utalta – a számla üres.
A Rendőrségen megtették a feljelentést!
A kérdés, amit most mindannyian fel kell tegyünk:
HOGYAN történhetett ez meg?
-
Hol volt a banki riasztás?
-
Hol volt az alapértelmezett napi limit?
-
Hogy lehetett új eszközről ennyi pénzt egyetlen lépésben átutalni?
-
Hol volt a push-értesítés, az SMS, a kétlépcsős védelem?
És a legfontosabb:
Ki védi meg a magánembereket, ha a banki rendszer ennyire védtelen?
A rendőrség korrekt, gyors és segítőkész volt
Büntetőfeljelentés már megtörtént. A képernyőképek, adatok, számlaszám – minden le lett adva.
Most a rendőrségen a sor, hogy felderítse, kik voltak ennek a pénzmozgásnak a végpontján.
De a bankok sem húzhatják ki magukat. Minden követ meg fogunk mozgatni, hogy kiderüljön, hol a hiba volt.
Miért fontos mindez?
Ez a történet nem egy elhanyagolt, figyelmetlen felhasználó hibája. Ez egy jól felépített és kivitelezett online kibertámadás, amely:
-
álcázott bejelentkezést,
-
késleltetett hitelesítést,
-
valamint a banki értesítések elégtelen vagy manipulált működését is feltételezheti.
Az események alapján sem az ügyfél, sem a család nem észlelt figyelmeztetést vagy blokkolást, amely egy ilyen nagyságrendű tranzakciónál elvárható lenne.
Ma reggel a MBH Bankban kezdik és mi adtunk nekik egy szamárvezető kérdéssort, amit talán hivatalból majd a Rendőrség is rendszeresít a sértetteknek, amikor a munkájukat segítendően elküldik a sértettet a bankba az üggyel kapcsolatban. A kérdések amikre ma Anita és IMre választ fog várni a bankjától:
Kérdéssor a bank részére – jogosulatlan átutalás ügyében ha sértetté válsz!
-
Az utalást indító eszközről:
-
Milyen típusú eszközről történt az utalás? (pl. számítógép, mobiltelefon)
-
Az eszköz korábban regisztrálva volt az ügyfél nevére vagy újként jelent meg a rendszerben?
-
Ha új eszköz volt: milyen folyamaton keresztül történt a regisztráció (pl. QR-kód, SMS-kód, személyes azonosítás)?
-
Rögzített-e a rendszer új eszköz használatát az utalás előtt 48 órával?
-
-
Az utalást végrehajtó IP-címről:
-
Milyen IP-címről történt az utalás?
-
Ez az IP-cím egyezik-e az ügyfél korábbi bejelentkezéseivel?
-
Ha nem: riasztotta-e a rendszer ezt az eltérést?
-
-
Hitelesítési folyamat:
-
Milyen típusú kétfaktoros hitelesítés volt aktív az utalás idején? (pl. SMS-kód, mobil token, push-értesítés)
-
A hitelesítés sikeres volt – azaz elfogadásra került – milyen eszközön?
-
Ezen az eszközön mikor történt a legutóbbi hitelesítés?
-
-
Napi limit és annak kezelése:
-
Mekkora volt a lakossági számlához tartozó napi átutalási limit az adott napon?
-
Az átutalás előtt ezt a limitet megemelték?
-
Ha igen, ki és milyen módon kezdeményezte a limitmódosítást, és milyen azonosítással hagyta jóvá?
-
-
Riasztások és ügyféltájékoztatás:
-
Történt-e az utalásról azonnali értesítés az ügyfél részére (SMS, push-értesítés)?
-
Kapott-e az ügyfél bármilyen előzetes figyelmeztetést, amely szerint szokatlan vagy gyanús tranzakció készül?
-
Ha nem történt értesítés: milyen beállítások voltak érvényben az adott időpontban?
-
-
Auditnapló és logadatok:
-
Kérjük a banki rendszer logjaiból a tranzakcióval kapcsolatos:
-
belépési időpontokat,
-
használt eszközazonosítókat (device ID),
-
végrehajtott műveletek listáját (tranzakció lépései).
-
-
-
Fiókhasználat megelőző napokban:
-
Az utalást megelőző 7 napban történt-e szokatlan bejelentkezés, új eszköz csatlakoztatása, vagy belépés új helyszínről?
-
Volt-e több sikertelen belépési próbálkozás?
-
-
Banki belső védelmi mechanizmus:
-
Milyen belső automatizmusok állnak rendelkezésre ilyen összegű utalások esetén?
-
Működött-e bármilyen védelmi kontroll (pl. visszatartás, manuális ellenőrzés, átmeneti zárolás)?
-
Miért nem került alkalmazásra ilyen védelem ebben az esetben?
-
A tanulság?
Ez nem egy “balek történet”. Ez egy brutális rendszerhiba, amit bárki megszenvedhet. Nem tudjuk, hogyan történt – de azt tudjuk: akár veled is megtörténhetett volna.
És azt is: mi nem fogjuk annyiban hagyni.
Folyamatosan tájékoztatunk benneteket. Kérlek, osszátok meg ezt a történetet, beszéljetek róla, és tanuljatok belőle, mielőtt ti lennétek a következő áldozatok.
Legyetek óvatosak, tudatosak, ne legyetek csendben. Ha a rendszer nem véd meg, legalább mi figyelmeztessük egymást!